O bancă i-a scris ministrului Ioan Rus despre cât de răi sunt clienţii poliţişti

11 iul, 23:59 | Mihai Baniţă | ECONOMICA.net

Banca cu cele mai multe procese cu clienţii din România a decis să ducă conflictul la un alt nivel. Conducerea Volksbank a adresat o scrisoare ministrului de interne Ioan Rus prin care îl informează că mai mulţi angajaţi ai MAI au o atitudine potrivnică băncii, tendenţioasă, împotriva deontologiei specifice profesiei poliţiştilor, şi cere intervenţia ministrului în acest conflict.

Politia Romana
Foto: business-forum.ro

Conflictul Volksbank cu clienţii se mută la alt nivel. Banca a decis să trimită o scrisoare ministrului Administraţiei şi Internelor, Ioan Rus, în care se plânge de atitudinea mai multor clienţi, angajaţi ai MAI, pe care îi acuză că au „o atitudine potrivnică Băncii, ce vine în contradicţie cu principiile deontologice specifice acestei profesii, concretizată în formularea de reclamaţii cu recurenţă tendenţioasă, de plângeri penale la adresa băncii în legătură cu activitatea de creditare, având din perspectiva băncii natura unor denunţuri calomnioase, şi de acţiuni înregistrate concomitent (grupaţi sau individual) pe rolul instanţelor de judecată”. În fapt, poliţiştii reclamaţi au credite la Volksbank şi au decis să meargă în instanţă împotriva băncii pentru a semnala mai multe clauze abuzive.

Potrivit plângerii, Volksbank spune că a oferit „condiţii foarte favorabile” de acordare a creditelor angajaţilor MAI şi că aceştia „se bucură de cel mai avantajos cost al produsului de creditare de pe piaţa financiară”.

Volksbank mai spune că a arată deplină disponibilitate faţă de negocierile bilaterale cu clienţii din MAI şi cere ministrului sprijin pentru restabilirea unei „situaţii de normalitate” a angajaţior MAI faţă de bancă şi faţă de angajaţii săi, a căror drepturi şi interese au fost serios afectate.

Scrisoarea este semnată de Lucian Cojocaru, vicepreşedintele băncii.

Conflictul dintre Volksbank şi o parte dintre clienţii săi a explodat după apariţia Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 50/2010, când a fost întărită protecţia consumatorilor în domeniul creditării. Deşi această lege a fost, în cele din urmă, modificată de Parlament, conflictul clienţilor cu banca nu a contenit şi, folosindu-se de legi mai vechi, aceştia au câştigat pe bandă rulantă procesele, fie că vorbim de cele în grup, fie că vorbim de cele individuale. Practic, după ce procesele împotriva Volksbank au devenit un fenomen, numărul de procese câştigate de bancă a devenit infim. De la comisionul de risc şi până la dobânda fixă devenită variabilă (variabilă în sensul că doar creşte), clauzele din contractele Volksbank au fost desfiinţare în instanţă. ECONOMICA.NET a scris pe larg despre acest subiect, precum şi despre procesele împotriva băncilor în general.

Banca pare a nu fi învăţat dintr-o decizie anterioară a Tribunalului Bucureşti, care a condamnat, definitiv şi irevocabil, acţiunea Volksbank de a trimite adrese către angajatori.

„Instanţa consideră că fapta ilicită a pârâtei a constat în trimiterea de adrese la locul de muncă al reclamanţilor, şi anume Tribunalul Bucureşti (filele nr. 17 – 18) şi Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Crimă Organizată şi Terorism (fila nr. 27) prin care a informat aceste instituţii despre restanţele pe care aceştia le înregistrau la plata creditului. Astfel, prin adresa expediată la DIICOT sub numărul 1873/04.02.2009, instituţia a fost înştiinţată că reclamantul […] are o restanţă de 69,59 euro, iar în adresa trimisă la Tribunalul Bucureşti sub numărul 23764/29.09.2009 s-a menţionat că d-na […] , în calitate de garant al împrumutului, înregistrează o restanţă de 382,76 euro.
În opinia instanţei acest demers al creditorului nu era necesar şi nici justificat, deoarece angajatorul reclamanţilor nu era parte în contractul de credit menţionat, şi încă nu avea calitatea unui terţ poprit care, în cadrul unei executări silite, să fie înştiinţat de vreo măsură luată împotriva debitorilor băncii”.

Volksbank a pierdut defintiv procesul şi a fost nevoită să plătească daune morale de 5.000 de euro pentru fiecare reclamant pentru că a afectat prestigiul şi demnitatea acestora.

Contactaţi de către ECONOMICA.NET, reprezentanţii băncii au refuzat să comenteze în privinţa reclamaţiei la MAI.

 

Poliţiştii au ridicat bancherii de la muncă

 

Însă, potrivit unor surse din cadrul Volksbank, banca a luat decizia de a scrie ministrului de interne după ce doi angajaţi ai băncii au fost ridicaţi de la muncă de poliţie, ca urmare a unei plângeri penale depuse de unul dintre clienţi. Potrivit surselor citate, acţiunea a avut loc în urmă cu 3-4 săptămâni, când două echipaje de poliţie i-au ridicat cei doi angajaţi ai băncii de la o sucursală şi i-au dus la secţie pentru audieri.

Sursele citate spun că mai mulţi clienţi, angajaţi ai MAI, au depus plângeri penale pentru furt, înşelăciune şi abuz în serviciu împotriva băncii sau că au făcut plăţi anticipate zilnice ale creditului de câte 50 de bani şi au avut, în general, o atitudine potrivnică băncii. Unii dintre aceşti clienţi au dat banca în judecată în mai multe dosare cu aceeaşi speţă, şi asta generează costuri suplimentare pentru bancă cu onorariile avocaţilor, potrivit surselor.

Citiţi scrisoarea ataşată cu plângerea Volksbank adresată lui Ioan Rus.

Sursa: economica.rtv.net

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s