Proces colectiv CHF

Inspirat de actiunea colegilor din Croatia care au castigat in instanta un proces colectiv istoric prin care creditele acordate in CHF se transforma in credite platibile in moneda locala la cursul de la acordare, domnul avocat Gheorghe Piperea a decis deschiderea unei actiuni similare si in Romania.

Daca aveti credit in CHF si doriti sa va inscrieti la noul proces colectiv prin care se cere:   

i)                   denominarea creditului (creditul dvs va deveni credit in LEI) si   

ii)                 convertirea acestuia la cursul acordarii (1 CHF va fi stabilit la cursul acordarii – aproximativ 2 lei)

va puteti inscrie aici: PROCES COLECTIV CHF

Termen limita inscriere: 15 septembrie 2013.

Toate detaliile actiunii vor fi trimise doar celor inscrisi, dupa data de 15 august. 

Acest articol a fost publicat în Media. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

42 de răspunsuri la Proces colectiv CHF

  1. tufescu paula zice:

    SUNT CREDITOR IN CHF LA RAIFFESEN DIN 2008 CUM SE POATE INTRA IN INSOLVENTA CA PERSOANA FIZICA? MAIL;tufescupaula@ymail.com

  2. Vilceanu lorena zice:

    Am credit imobiliar in CHF la Europe Credit Bank. Ma mai pot inscrie la noul proces colectiv? in caz afirmativ, cum?

  3. dan zice:

    1.In baza carei legislatii romanesti (existente in momentul in care a fost semnat contractul cu banca) credeti ca se poate obtine denominarea creditului si convertirea acestuia la cursul acordarii??
    2.Ati facut comparatia cu Croatia, care nu era stat membru UE pana de curand…

    Sigur ca as fi interesat de un astfel de proces, dar datele pe care mi le furnizati sunt prea putine si argumentarea prea slaba pentru a plati sume suplimentare unei case de avocatura fara a sti ca am un minim de sanse…

  4. gherasim gheorghe zice:

    Ne mai putem inscrie acum ptr. procesul colectiv?Multumesc!

  5. horatiu zice:

    Din pacate astazi am aflat despre demersurile dumneavoastra si observ ca data de inscriere este depasita. Ma mai pot inscrie ?

  6. matei cristian constantin zice:

    am un credit ipotecar la volksbank , abia acum am vazut demersurile dumneavoastra si doresc sa ma inscriu si eu se poate face ceva?

  7. clientivb zice:

    Maine (16.11.2013) are loc intalnirea reclamantilor in procesul PNC-CHF.

    Pe pagina de Facebook, domnul avocat Piperea spune:
    „Suntem 1000 de reclamanti in procesul colectiv pe tema denominarii in CHF a platilor in contractele de credit de retail.
    Va astept miine la CCIR, incepind cu ora 10. Pot participa si cei care inca nu au completat dosarul, dar au intentia certa de a de deveni reclamanti prin depunerea dosarului complet pina luni, inclusiv.”

  8. gherasim gheorghe zice:

    Sunt din Neamt,cum pot sa m-a inscriu la procesul colectiv?Am un credit in franci elvetieni!Va multumesc si astept raspunsul d-voastra!

  9. Ciprian U zice:

    Am rambursat anticipat jumatate din credit la cursul actual. Mai pot cere bancii convertirea la cursul de 2 lei, pentru ce am rambursat deja, astel sa-mi fie eliminat o mare parte din soldul ramas?
    In procesul acesta colectiv este cuprinsa si aceasta situatie?

  10. Marius Sarca zice:

    Am creditul de 50000 CHF din iunie 2008. Daca indeplinesc conditiile as dori si eu sa ma inscriu la procesul colectiv. Ce demersuri trebuie sa fac?

  11. Barbulescu C zice:

    Buna ziua, eu sunt din Pitesti si ma intereseaza sa ma inscriu pe lista respectiva. Din pacate am aflat destul de tarziu. In cazul in care mai este o sansa sa ma inscriu, va rog sa-mi spuneti. Va multumesc!

  12. tanase nicolae zice:

    Doresc sa particip si eu la acest proces. Am contractat in anul 2007 un imprumut (credit imobiliar) in franci elvetieni pe care foarte greu il pot onora datorita cresterii nesimtite a chf. Daca nu este prea tarziu, doresc sa ma alatur dumneavoastra.

  13. Ionela Scalat zice:

    si eu doresc sa ma inscriu ,abia acum am aflat de acest proses colectiv ,ce se mai poate face ?

  14. fabian31 zice:

    Buna ziua! As dori sa ma inscriu si eu, este tarziu acum? Multumesc anticipat si astept raspunsul Dvs.

  15. Pomparau Beatrice zice:

    Am un credit ipotecar la volksbank in franci elvetieni, acum am vazut demersurile dumneavoastra si as dori sa ma inscriu si eu la procesul colectiv. Se mai poate face ceva?

  16. gherasim gheorghe zice:

    Ce se aude de noul proiect de lege,in legatura cu refinantarea creditelor?Este credibil?Multumesc!

  17. lascau calin mihai zice:

    am si eu un credit ipotecar la volksbank in franci elvetieni,pot sa ma inscriu si eu?

  18. Mihaela Sima zice:

    Buna ziua. In ce stadiu se afla acest proces? S-a demarat deja? Am si eu un credit in CHF din 2007. Va multumesc.

  19. besliu valentina camelia zice:

    am si eu un credit ipotecar la volkbank in franci elvetieni din 2007,mai pot sa ma inscriu sau ce alta varianta de rezolvare as avea?

  20. Liviu Placsiencu zice:

    Există posibilitatea unei noi serii de înscrieri pentru încă un proces ? Am aflat târziu despre această acțiune și sunt interesat. Mulțumesc.

  21. bogdan zice:

    Am avut un credit ipotecar la Volksbank in suma de 450.000 CHF pe care l-am achitat integral in 2013. In cazul meu ma mai pot inscrie in procesul colectiv ?
    multumesc.

  22. daniela elena harabagiu zice:

    Buna ziua!!! Ma scuzati ca va deranjez, mama mea a facut in 2006 un credit la piraeus bank in chf, am aflat cam tarziu despre posibilitatea de inscriere intr-un proces impotriva bancii ;( de asemenea am aflat ca daca aveti castig de cauza in acest proces toti cei care au credit in chf pot face cerere de transfer a monedei si banca este obligata sa accepte sau macar sa se recalculeze creditul la valoarea care o avea chf-ul in momentul imprumutului ??sau doar cei care s-au inscris in proces?? si daca este ultima varianta, se va mai face un nou proces?!…
    observ ca sunt ff multi oameni pacaliti de catre banci, va multumesc mult

  23. Stan dorel zice:

    Doteac sa ma alatur grupului dumneavoastra ,ma puteti ajuta HELP.

  24. Lupulet Constantin zice:

    se mai fac inscrieri pentru un nou proces?.Cand si ce trebuie facut?

  25. IONELE EMILIAN FLOREA zice:

    am depus dosarul, am achitat onorariul, insa nu am nicio informatie despre procesul colectiv CHF initiat de pip. nu am acces nici la grupul asociat acestui proces

    • Admin zice:

      Am contactat casa de avocatura referitor la rugamintea dvs si am primit urmatorul raspuns:
      „Pentru fiecare banca s-a creat un grup yahoo. Daca se adreseaza secretariatului nostru primeste intructiuni sa acceseze grupul. Tuturor le-au fost transmise aceste instructiuni cand am finalizat listele. Acolo punem informatii cu stadiul dosarelor. Cu VBR suntem inca in mediere, e singura actiune pe care nu am introdus-o inca.”

  26. toma constantin zice:

    se mai fac inscrieri la vreun proces impotriva denominarii francului elvetian? am un credit la pireus bank si ma intereseaza sa intru si eu intr-un grup

  27. ionescu ochiana violeta zice:

    violeta: am aceeasi problema deoarece nu reusesc sa aflu daca primul grup de justitiabili pentru denominare chf cu vbr a avut termen la tribunalul bucuresti.

  28. constantinescu veronica zice:

    as dori sa ma inscriu,am credit din 2008 la Volkbank

  29. valentin zice:

    Ma voi inscrie si eu in acest proces contra bancii pt un credit in CHF.
    Haideti sa o facem cu totii, cu cat vom fi mai multi, cu atat vom avea mai multe sanse, trebuie sa ne facem auziti, si sa se vada ca avem si noi un cuvant de spus!!!

  30. cristina zice:

    cum ramane cu dobanda in cazul conversiei la RON din CHF? este si aceasta prevazut in PNC CHF-uri? nu exista riscul ca dupa conversie sa te trezesti cu o dobanda de 3 ori mai mare, din cauza ROBOR-ului care e mai mare decat LIBOR-ul?
    Multumesc!

Lasă un răspuns

